kościół pw. św. Michała Archanioła w Binarowej
Łukasz Długosz – flet
Agata Kielar-Długosz – flet
Maciej Kułakowski – wiolonczela
Marek Toporowski – klawesyn
Tak jak z początkiem wieku XVII uwolnił się ludzki głos i umożliwił powstanie i rozwój monodii, która do dziś pozostaje najpopularniejszą formą muzyki wokalnej, tak wiek XVIII przyniósł kolejną zmianę – uwolnienie muzyki spod dyktatu słowa. Zmiana ta doprowadziła do dynamicznego rozwoju muzyki instrumentalnej, która stała się samodzielnym nośnikiem treści symbolicznych i emocjonalnych. Jej pierwotną, kameralną odmianę reprezentują sonaty triowe rozpisane na dwa instrumenty solowe i basso continuo – ich gorliwymi propagatorami byli najwięksi kompozytorzy dojrzałego baroku – Georg Philipp Telemann, Johann Sebastian Bach czy Antonio Vivaldi. W programie poświęconym tej właśnie formie instrumentalnej zaprezentują się wybitni polscy instrumentaliści: wiolonczelista Maciej Kułakowski, laureat Konkursu Królowej Elżbiety w Brukseli oraz zdobywca I nagrody oraz nagrody specjalnej na X Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, specjalista od historycznych instrumentów klawiszowych Marek Toporowski – od 2016 roku kierownik Katedry Muzyki Dawnej krakowskiej Akademii Muzycznej oraz małżeństwo Agata Kielar i Łukasz Długoszowie, czołowi polscy fleciści i kameraliści, laureaci licznych nagród (w tym Łukasz Długosz a działalność kulturalną i promocję kultury polskiej został odznaczony Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”).
Georg Philipp Telemann – Sonata triowa A-dur
Cantabile – Presto – Lento – Allegro assai
Johann Sebastian Bach – Sonata triowa sopr’il Soggetto Reale z „Das Musikalisches Opfer”
Largo – Allegro – Andante – Allegro
George Frideric Handel – Chaconne G-dur na klawesyn solo
Antonio Vivaldi – Sonata triowa g-moll
Largo – Fantasmi. Presto – Largo; Andante – Presto – Il Sonno. Largo – Allegro