Eva Zaïcik

Eva Zaïcik
Fot. Victor Toussaint

W 2018 roku młoda mezzosopranistka Eva Zaïcik – jedna z najbardziej znanych śpiewaczek operowych swojego pokolenia – została okrzyknięta „objawieniem” w konkursie Victoires de la Musique Classique, a także nagrody w dwóch prestiżowych międzynarodowych konkursach: II Nagroda w Konkursie Królowej Elżbiety w Belgii oraz III miejsce w konkursie „Voix Nouvelles”. Już dwa lata wcześniej została wybrana „Singer Opera Revelation” w Konkursie Młodych Talentów ADAMI w 2016 roku, w tym samym roku obroniła tytuł magistra śpiewu w Konserwatorium Paryskim (Conservatoire National Supérieur de Musique et de la Danse de Paris) z wyróżnieniem.

Jej czarowna barwa, imponująca skala i pełna charyzmy prezencja sceniczna zapewniły Evie Zaïcik możliwość współpracy ze znakomitymi dyrygentami i wieloma prestiżowymi miejscami we Francji i za granicą. Wystarczy wspomnieć Williama Christiego, Vincenta Dumestre’a, Hervé Niqueta, Christophe’a Rousseta, nie zapominając o Philippie Herreweghe, Laurence Equilbey, Emmanuelle Haïm, René Jacobsie, Corneliusie Meisterze czy Alainie Altinoglu.

Ostatnio pojawiła się jako Carmen (rola tytułowa) i Rosina (Il Barbiere di Seviglia Rossiniego), Selysette (Ariane i Sinobrody Dukasa) w Tuluzie, Wenus w Idomenee Campry w Lille Opéra i Berlin Staatsoper. Wystąpiła w Nieszporach Monteverdiego z Pigmalionem i Raphaëlem Pichonem w inscenizacji Pierre’a Audi, Pauliną w Damie pikowej Czajkowskiego w Nicei i Tulonie w inscenizacji Oliviera Py.

Evę możemy też usłyszeć na największych festiwalach. Latem 2022 wystąpi w Salzburgu, Gstaad, Beaune, Chambord, Cluny, Lessay, Lisieux oraz na festiwalu Williama Christiego w Thiré.

Utrzymuje szczególnie czułą więź z Justinem Taylorem i jego zespołem – Le Consort. Ta współpraca zmaterializowała się dwiema płytami dla wytwórni Alpha Classics: Venez, chère ombre (2018) i Royal Handel (2021), obie nagrodzono Choc de Classica i Choix de France Musique.

Sezon 2022-2023 jest równie obiecujący i obfity: Eva zadebiutuje w Theater an der Wien w produkcji Belshazzar Handla pod dyrekcją Christiny Pluhar w inscenizacji Marie-Eve Signeyrole. Będzie Lolą w Cavalleria Rusticana w Festspielhaus w Baden-Baden pod batutą Thomasa Engelbrocka. W Dijon Opera zagra La Sagesse i Lucinde w Armide Lully’ego pod dyrekcją Vincenta Dumestre’a w inscenizacji Dominique’a Pithoiseta. Będzie także koncertować z takimi orkiestrami, jak Orchestre des Champs Elysées Philippe’a Herreweghe, Le Concert de la Loge i Julienem Chauvinem czy Le Consort prowadzonym przez Justina Taylora.

Kontakt

Bieckie Centrum Kultury

ul. Rynek 18 38-340 Biecz
tel: 13 4471 034
e-mail: ok@biecz.pl
www.okbiecz.pl

 © Kromer Festival Biecz 2022. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie.