Filippo Mineccia

Filippo Mineccia, fot. M. Kasperczak Modelina

Urodzony we Florencji kontratenor Filippo Mineccia zdobył międzynarodowe uznanie, będąc uważanym przez wielu za jednego z największych specjalistów w repertuarze wielkiej ery kastratów.

Współpracuje z takimi zespołami jak Accademia Bizantina – Ottavio Dantone, Les Talens Lyriques – Christophe Rousset, Associazione I Barocchisti, laBarocca, Collegium 1704, capella cracoviensis, Balthasar Neumann Ensemble, Auser Musici, Cappella Mediterranea, Ensemble Matheus.
Mineccia pracował również z dyrygentami m.in. Ottaviem Dantone, Diego Fasolis, Václav Luks, Christophe Rousset, David Stern, Jordi Savall, Antonio Florio, Thomas Hengelbrock, Ruben Jais, Enrico Onofri.

Wcielił się w wiele postaci, odegrał role operowe Handla, w tym tytułową w Giulio Cesare i Tolomeo w tej samej operze w Operze Królewskiej w Wersalu (Château de Versailles Spectacles), Ottone (Agrippina) w Theater an der Wien – Das Opernhaus. Na Händel-Haus • Händel-Festspiele Halle zagrał m.in. Demetria (Berenice), Dardano (Amadigi) oraz tytułową rolę w Lucio Cornelio Silla. Na scenie oglądaliśmy go również jako Ottona w L’incoronazione di Poppa Monteverdiego pod dyrekcją Jean-Christophe Spinosi zarówno w Liceu Barcelona, jak i Teatro Colón w Buenos Aires oraz jako Endimione w Calisto Francesca Cavallego pod batutą Christophe’a Rousseta w Strasburgu.
Występował także w rzadkich i mniej znanych operach: jako Achille w La Finta Pazza Francesca Sacratiego z Leonardo García Alarcón w Dijon, Genewie, Wersalu i jako Anassandro w pierwszym współczesnym wykonaniu Merope Riccarda Broschiego pod dyrekcją Alessandro De Marchi w Innsbrucku i Theater an der Wien.

Filippo Mineccia wydał solowy album „Siface, L’amor castrato” (Glossa) oraz płytę CD poświęconą kompozytorowi neapolitańskiemu Giovanniemu Paisiello (Pan Classics). Dla naïve nagrał Il Tamerlano Vivaldiego pod batutą Ottavia Dantone i DVD z Agryppiną Hendla w spektaklu wystawionym przez Roberta Carsena w Theater an der Wien. Niedawno telewizja Mezzo sfilmowała Stabat Mater Pergolesiego i Vivaldiego, gdzie mogliśmy podziwiać Filippo w partii solowej.

Ostatnie i przyszłe projekty obejmują Il Primo Omicido Scarlattiego pod batutą Philippe Jaroussky – Page officielle z Ensemble Artaserse w Salzburg Mozarteum i Il ritorno d’Ulisse Monteverdiego pod kierownictwem Stéphane Fuget w Beaune i Wersalu.

Kontakt

Bieckie Centrum Kultury

ul. Rynek 18 38-340 Biecz
tel: 13 4471 034
e-mail: ok@biecz.pl
www.okbiecz.pl

 © Kromer Festival Biecz 2022. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie.