Adèle Charvet

Adèle Charvet

Adèle Charvet studiowała w Paryskim Konserwatorium Narodowym (Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris) u profesor Elène Golgevit.

Pierwsze doświadczenie muzyczne na scenie zdobyła w operze Brundibár Hansa Krásy, śpiewając główną rolę Pepíčka. To wzbogacające doświadczenie zaszczepiło w niej ogromną pasję do opery. W zespole Opéra 3 śpiewała rolę Hänselin w Hänsel und Gretel Humperdincka. W 2016 roku śpiewała rolę Pani Reich w Wesołych kumoszkach z Windsoru Ottona Nicolaia w inscenizacji Emmanuelle Cordoliani. W Holenderskiej Operze Narodowej zadebiutowała, śpiewając Dziewczę Połowieckie w Kniaziu Igorze Borodina w inscenizacji Dymitra Czerniakowa pod dyrekcją Stanislava Kochanovskiego Na Verbier Festival śpiewała rolę Filipiewny w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego. Na scenie Opery Królewskiej debiutowała w Carmen (Mercédès), śpiewała także w Piracie (Adele) w wersji koncertowej, Cyruliku sewilskim (Rosina) i Manon w Opéra National de Bordeaux, Manon w paryskiej Opéra Comique, Idomeneo (Idamante) z Operą Fuoco i wielu innych.

Pasjonuje się pieśniami, które studiowała u Davida Seliga i Anne le Bozec. W 2015 roku założyła duet z pianistą Florianem Caroubim, z którym zdobyła nagrodę Prix de mélodie na Międzynarodowym Konkursie Pieśni Nadii i Lili Boulanger w Paryżu. W 2016 r. zdobyli nagrodę Grand Duo na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w ‘s-Hertogenbosch w Holandii oraz nagrodę Junior Jury Prize, nagrodę za utwór współczesny, nagrodę Dutch friend of Lied i nagrodę prasy. Od tego czasu zagrali w Concertgebouw w Amsterdamie, w Petit Palais w Paryżu, na Schmiermonnikoog Music Festival w Holandii, a wkrótce będzie można ich usłyszeć w de Singel w Antwerpii.

W 2017 roku Adèle Charvet miała okazję studiować w Akademii Pieśni oraz Opery w Verbier. Śpiewała tam na kursach mistrzowskich u Thomasa Hampsona, Thomasa Quastoffa, sir Thomasa Allena i Anny Tomowej-Sintow. Została uhonorowana nagrodą “Yves Paternot” dla najwybitniejszego muzyka Akademii i zostanie zaproszona na Festiwal jako solistka. Po Verbier Thomas Hampson zaprosił ją do udziału w najbliższej Akademii Pieśni w Heidelbergu.

Ostatnio Adèle Charvet śpiewała w Benvenuto Cellini Berlioza (Ascanio) z Chórem i Orkiestrą Monteverdiego na Festiwalu La Côte-saint-André w Berlioz, w Berlinie, na Proms w Londynie i w Wersalu pod batutą Johna Eliotta Gardinera, Wielką mszę h-moll Bacha w Lipsku, Stabat Mater Haydna z Le Concert de la Loge oraz brała udział w Festiwalu Akademii Aix-en-Provence. Adèle dawała liczne recitale na Deauville Festival, Théâtre des Bouffes du Nord, Jura Baroque Musique Festival, Pont de Croix Festival, Montevideo Escena Vocal Festival, z Le Poème Harmonique.

Wśród jej projektów wymienić należy Roméo et Juliette (Stéphano) i Carmen (rola tytułowa) z Opéra National de Bordeaux, Serse z Opera Fuoco w trasie po Chinach, Cadmus et Hermione (Hermiona) z Le Poème Harmonique w Królewskiej Operze w Wersalu, Rigoletto (Hrabina Ceprano) i Carmen (Mercédès) w paryskiej Operze Narodowej, Parsifal (Kobieta-kwiat) w Tuluzie, Peleas i Melisanda (rola tytułowa) w Rouen. Adèle Charvet będzie śpiewać w programie mozartowskim z zespołem Pigmalion Ensemble pod batutą Raphaëla Pichona. Wystąpi także z recitalami na francuskiej trasie koncertowej promującej jej pierwszą płytę Long Time Ago.

Kontakt

Bieckie Centrum Kultury

ul. Rynek 18 38-340 Biecz
tel: 13 4471 034
e-mail: ok@biecz.pl
www.okbiecz.pl

Dyrektor artystyczny

Paweł Szczepanik

e-mail: director@kromerfestivalbiecz.pl

Media

Georgina Gryboś

tel: +48 791 633 933
e-mail: pr@kromerfestivalbiecz.pl

Produkcja

Szymon Pater

e-mail: production@kromerfestivalbiecz.pl

 © Kromer Festival Biecz 2020. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie.