kolegiata pw. Bożego Ciała w Bieczu
Dorota Szczepańska – sopran
{oh!} Orkiestra Historyczna
Martyna Pastuszka – skrzypce, kierownictwo artystyczne
Koncert zamykający 7. odsłonę Kromer Festival Biecz w przekorny sposób odnosi się do tytułu całego festiwalu i opowiada o odosobnieniu, tęsknocie, wykluczeniu za pośrednictwem dzieł wokalnych i instrumentalnych Haydna i Neukomma. Clue programu jest nawiązująca do mitu o Ariadnie pozostawionej w osamotnieniu przez Tezeusza na wyspie Naksos kantata. Rozpisany na trzy lata śmiały projekt Martyny Pastuszki i {oh!} Orkiestry Historycznej zakłada przedstawienie dziewięciu opowieści dotyczących mitycznych lub biblijnych przemian, dla których impulsem są wewnętrzne lub zewnętrzne motywacje. Koncert {oh!} wieńczący festiwal w roku 2021 stanie się tym samym jednym z ogniw potężnego łańcucha spajającego mit z rzeczywistością. Śląska orkiestra rozpoznawana jako najlepszy polski zespół instrumentów historycznych gwarantuje ogniste zamknięcie 7. Kromer Festival Biecz, zaś zaproszona do projektu wybitna polska sopranistka Dorota Szczepańska brawurowo wykona partię lamentującej córki Minosa.
Franz Joseph Haydn – Koncert skrzypcowy G- dur
Allegro moderato – Adagio – Allegro
Sigismund Neukomm – Quintetto dramatique L’amante abandonnée
Amour – Infidélité – Désespoir
Franz Joseph Haydn – The Slave’s Lament
Franz Joseph Haydn – kantata Arianna a Naxos
Recitativo: Teseo mio ben dove sei?
Aria: Dove sei mio bel tesoro
Recitativo: Ma, a chi parlo?
Aria: Ach, che morir vorrei