kolegiata pw. Bożego Ciała, 19.30
Tim Mead – kontratenor
Robert Getchell – tenor
Les Musiciens de Saint-Julien
François Lazarevitch – flety, kierownictwo artystyczne
Dwóch wielkich kompozytorów angielskich 2. połowy XVII wieku – John Blow i młodszy od niego o dekadę Henry Purcell. A jednak to temu starszemu przypadło w udziale napisać muzyczne epitafium poświęcone swemu przyjacielowi i uczniowi. Stanowiąca oś koncertu Oda na śmierć Pana Henry’ego Purcella to hołd dla talentu przedwcześnie zmarłego kompozytora, nazywanego przez współczesnych „Orpheus Britannicus”, brytyjskim Orfeuszem. Hołd dowodzący jednakże nie mniejszych umiejętności Johna Blowa, który swoją i Anglików stratę ujął w muzykę najwyższych lotów.
Les Musiciens de Saint-Julien są rezydentami Volcan – narodowej sceny w Hawrze. Cieszą się także wsparciem francuskiego Ministerstwa Kultury – DRAC de Normandie oraz Regionu Normandia i Miasta Hawr.
Les Musiciens de Saint-Julien sont en résidence au Volcan, scène nationale du Havre. Ils sont conventionnés par le Ministère de la Culture – DRAC de Normandie et bénéficient du soutien la Région Normandie et de la Ville du Havre.
John Blow: Saraband for the Graces – Gavatt (Venus & Adonis)
John Blow: Ah heav’n, what is’t I hear? (Amphion Anglicus, 1600)
Henry Purcell: [Prélude] z The Fairy Queen (Z.629)
John Blow: An Ode on the Death of Mr Henry Purcell
Henry Purcell: Sonata VI (ground) na dwa flety proste i basso continuo
Henry Purcell: Dry those eyes (The Tempest, Z.631)
Henry Purcell: Bid the virtues (Come, Ye Sons of Art, Z.323)
John Blow: Mortlake’s Ground na klawesyn solo
Henry Purcell: When first Amyntas (Z.430)
John Blow: Act Tunes z Venus & Adonis
Henry Purcell: In vain the am’rous flute (Hail bright Cecilia)
Henry Purcell: The BashfullThames (The Yorkshire Feast)
Henry Purcell: [La Fürstemberg] The Virtuous Wife, wariacje w opracowaniu F. Lazarevitcha
Henry Purcell: O how happy’s he (chanson à boire ze zbioru Hornpipe de Dioclesian)