kolegiata pw. Bożego Ciała, 19.30
Marta Wróblewska, Anna Zawisza – sopran
Marcin Gadaliński, Matylda Sielska – alt
Michał Szczepan, Stanisław Zyskowski – tenor
Andrzej Zawisza, Piotr Zawistowski – bas
Oltremontano Antwerpen
Swantje Hoffmann, Marrie Mooij – skrzypce
Luise Catenhusen, Matthjis Lunenburg – cynki
Robert Schlegl, Raphael Robyns, Adam Bregman, Juan Gonzalez Martinez – puzony
Anna Wiktoria Swoboda – lutnia
Marcin Szelest – pozytyw
Wim Becu – kierownictwo artystyczne
W muzyce zawsze bardziej interesujące wydaje się przerzucanie mostów, niż pozostawanie w izolacji. Swobodny przepływ idei jest podwaliną rozwoju, zaś ponadnarodowość języka otwiera morze możliwości. Kiedy dołączymy do tego łacinę, lingua franca muzyki sakralnej, granice znikają całkowicie. Nic dziwnego, że kompozytorzy związani z XVII-wiecznym Krakowem pełnymi garściami czerpali z najwybitniejszych dokonań artystycznych powstałych w ówczesnym epicentrum muzyki religijnej – Wenecji. Splendor i wyrafinowanie najwyższych lotów ad majorem Dei gloriam.
Giovanni Gabrieli: Ricercar
Giovanni Gabrieli: In Ecclesiis
Claudio Monteverdi: Adoramus te Christe
Giovanni Battista Grillo: Sonata
Marcin Mielczewski: Triumphalis recurrit dies
Marco Scacchi: Virgo Clemens, Virgo pia
Asprilio Pacelli: Ave Maria
Claudio Monteverdi: Gloria à 7
Francesco Usper: Battaglia à 8 (Laudate Dominum)
Marcin Mielczewski: Benedicto et claritas
Johann Rosenmüller: Magnificat à 18