29.07
sobota
19.30
wstęp wolny

Między Krakowem a Wenecją

kolegiata pw. Bożego Ciała, 19.30

Marta Wróblewska, Anna Zawisza – sopran

Marcin Gadaliński, Matylda Sielska – alt

Michał Szczepan, Stanisław Zyskowski – tenor

Andrzej Zawisza, Piotr Zawistowski – bas

Oltremontano Antwerpen

Swantje Hoffmann, Marrie Mooij – skrzypce

Luise Catenhusen, Matthjis Lunenburg – cynki

Robert Schlegl, Raphael Robyns, Adam Bregman, Juan Gonzalez Martinez – puzony

Anna Wiktoria Swoboda – lutnia

Marcin Szelest – pozytyw

Wim Becu – kierownictwo artystyczne

W muzyce zawsze bardziej interesujące wydaje się przerzucanie mostów, niż pozostawanie w izolacji. Swobodny przepływ idei jest podwaliną rozwoju, zaś ponadnarodowość języka otwiera morze możliwości. Kiedy dołączymy do tego łacinę, lingua franca muzyki sakralnej, granice znikają całkowicie. Nic dziwnego, że kompozytorzy związani z XVII-wiecznym Krakowem pełnymi garściami czerpali z najwybitniejszych dokonań artystycznych powstałych w ówczesnym epicentrum muzyki religijnej – Wenecji. Splendor i wyrafinowanie najwyższych lotów ad majorem Dei gloriam.

Repertuar

Giovanni Gabrieli: Ricercar 
Giovanni Gabrieli: In Ecclesiis
Claudio Monteverdi: Adoramus te Christe
Giovanni Battista Grillo: Sonata
Marcin Mielczewski: Triumphalis recurrit dies
Marco Scacchi: Virgo Clemens, Virgo pia
Asprilio Pacelli: Ave Maria
Claudio Monteverdi: Gloria à 7
Francesco Usper: Battaglia à 8 (Laudate Dominum)
Marcin Mielczewski: Benedicto et claritas
Johann Rosenmüller: Magnificat à 18

Kontakt

Bieckie Centrum Kultury

ul. Rynek 18 38-340 Biecz
tel: 13 4471 034
e-mail: ok@biecz.pl
www.okbiecz.pl

 © Kromer Festival Biecz 2024. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie.