Ingrida Gápová – sopran
Trio Overtone
Klaudia Matlak – skrzypce
Julia Karpeta – viola da gamba
Marta Niedźwiecka – pozytyw
Z końcem XVII wieku polski dwór królewski przeniósł się do Warszawy. To wydarzenie miało przemożny wpływ na ożywienie życia artystycznego – wraz z Zygmuntem III i Władysławem IV w rozwijającej się nowej stolicy swoje miejsce znaleźli wybitni kompozytorzy polscy, jak i Włosi – gust polskich władców wciąż ciążył ku muzyce Półwyspu Apenińskiego. Nic dziwnego – to właśnie tam muzyka sakralna obfitowała w żarliwość i wirtuozerię. I właśnie te dwa aspekty, których połączenie wywołuje najsilniejsze poruszenia duszy, przywoła Popołudniowa modlitwa.
Francesco Rognoni: Pulchra es amica mea
Adam Jarzębski: In te Domine speravit
Girolamo Frescobaldi: Toccata seconda
Heinrich Dobel: Gzyga 3
Tarquinio Merula: Cantate Jubilate
Bartolomeo de Selma y Salaverde: Fantasia Basso Solo
Jan Podbielski: Preludium d-moll
Heinrich Dobel: Gzyga 2
Tarquinio Merula: Nigra sum
Aldebrando Subissati: Sonata XII Crucis vox
Samuel Capricornus: Jesu nostra Redemptio
Adam Jarzębski: In Deo speravit