kolegiata pw. Bożego Ciała
Capella Cracoviensis
Jan Tomasz Adamus – pozytyw, kierownictwo artystyczne
Arvo Pärt nieustająco poszukuje jedności. „Mógłbym porównać swoją muzykę do białego światła, które zawiera w sobie wszystkie kolory. Tylko pryzmat zdolny jest je rozszczepić i ukazać – takim pryzmatem może być dusza odbiorcy” – to słowa samego kompozytora. W Pasji czworo solistów przywołujących słowa Ewangelii wg św. Jana jest tym jedynym, który był naocznym świadkiem męki Chrystusa. To świadectwo jest lakoniczne i taka też jest kompozycja Pärta, leżąca na odległym biegunie od operowego dramatyzmu właściwego najsłynniejszym bachowskim Pasjom. Ale w owej prostocie tkwi powalająca siła.
Arvo Pärt: Passio Domini Nostri Jesu Christi secundum Joannem
Antonina Ruda (Evangelista) Joanna Wacławska Magdalena Łukawska Lidia Sosnowska – sopran
Łukasz Dulewicz (Evangelista) Yana Hurtova Matylda Staśto-Kotuła Ilona Szczepańska – alt
Dominik Czernik (Evangelista) Szczepan Kosior (Pilatus) Bartosz Gorzkowski Piotr Windak – tenor
Przemysław Józef Bałka (Evangelista) Marek Opaska (Jesus) Adam Dawiec Sebastian Szumski – bas
Damian Świst – obój
Zofia Wojniakiewicz – skrzypce
Aleksandra Krzak – fagot
Teresa Kamińska – wiolonczela
Filip Presseisen – organy
Jan Tomasz Adamus – dyrygent